23 Ocak 2013 Çarşamba

Hamilelikte beslenme

Kimi hamilenin ilk aylarda çok fazla bulantısı olur. Bu sebeple zaten her şeyi yiyemez. Mide yanması ise neredeyse bütün hamilelerin ortak şikayetidir. bulantıya karşı bana en iyi gelen şeyler bana tavsiye edildiği gibi Çucuk Kraker, Sade Grissini, limon ve maden suyu oldu. Maden suyunu her gün içiyorum normalde hiç içtiğim birşey değilken hamilelikte herhalde ihtiyaç duyduğu mineralleri vücut bu şekilde karşılamak istiyor. Herşeye limon sıkmak istiyorum. Bir de canım brokoli, ıspanak falan çekmeye başladı. Nutella yerine bunları çekmesi hayret verici.
  • Hamilelikte özellikle dengeli beslenmek gerekiyor. Her gün sebze, meyve, tahıl ve et grubundan dengeli bir menü oluşturmalıyız. Ben mesela bir öğünde sebze yediysem diğer öğünde tavuk, balık yiyorum. Sabah tam tahılllı ekmekle kahvaltı (tam tahıllı kahvaltılı gevrekler de olur) da yaptınız mı bu gerekli besinleri de almış oldunuz.Ara öğünlerde süt, yoğurt, meyve vazgeçilmezim.
  • Öğünleriniz 6 ya bölmekte ayrar var böylece aç kalmamış, mideyi çok doldurmamış olursunuz.
  • Süt çok gerekli kemiklerinizin sağlığı için, çünkü bebek sizin kalsiyumunuzu kullanıyor bu yüzden süt içemiyorsanız mutlaka yoğurt, ayran ve peyniri bol bol tüketin.
  • Ara öğünlerde kuru incir, kuru kayısı, ceviz, badem yiyin. Ben yaban mersini de yiyorum çok seviyorum.
  • Yağı azaltın sağlıklı yağlar tüketin. Hiç yağsız yemenin sağlıklı olmadığını bilin.
  • Tuzu azaltın. Kesinlikle tamamen kesmeyin.
  • Şekerden mümkün olduğunca uzak durmakta fayda var.
  • Doktorum bana çay kahve az olmak kaydıyla içebilirsin dedi. Çook açık çay içiyorum azalttım çayı ama tamamen bırakmadım. Günde bir Türk kahvem bile var:)
  • Balık yağı Omega 3 çok faydalıymış araştırın doktorunuz da verecektir zamanı geldiğinde.
  • Folik asitin önemini artık hepimiz biliyoruz. Zaten hamile kalmadan başlamakta fayda var.
  • Hamilelikte su ihtiyacı artar. günde en az 3 litre su için.
  • Bağırsak hareketleriniz de hamilelikle birlikte yavaşlayabilir. Lifli gıdalara ağırlık vermek gereklidir.
  • Bebeğinizin sağlıklı gelişimi için protein çok önemlidir
Biraz da hamilelikte uzak durmamız gereken yiyeceklerden bahsedeyim:
  • Pişmemiş çiğ etlerde uzak durum. Sushi'yle bir müddet vedalaşın.
  • Meyve ve sebzeleri çok çok iyi yıkayın
  • Toksoplazma riski çok önemli araştırın bundan korunmaya çalışın.
  • Maydanoz zararlı diye birşey okudum tıbben böyle bir araştırma bulamadım doktorların da söylediği birşey değil. Yiyenlere de birşey olduğu görülmemiş. Belki içindeki bir madde bunu yapıyordur. Endişeniz varsa tüketmeyebilirsiniz. Nane için de aynı şeyi duydum.
  • Kan şekerinizi hızlı yükseltip düşürecek aşırı şekerli gıdalardan uzak durun.
  • Katkı maddeli yiyecekleri mümkün olduğunca tüketmeyin.
  • Kesinlikle alkol almayın.
  • Yüksek oranda cıva içerebilecek balıkları tüketmeyin. Konserve balıkları haftada 2 kereye kadar yiyebilirsiniz.
  • Çiğ yumurta da zararlı. Yumurtayı iyice pişmiş olarak tüketin.
  • Adaçayından kesinlikle uzak durun. Sinameki de zararlı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder